Грейс Келлі: історія принцеси, яка підкорила всіх своєю блискучою красою (Фото)


Опубликованно 26.11.2017 03:03

Грейс Келлі: історія принцеси, яка підкорила всіх своєю блискучою красою (Фото)

Грейс Келлі – знаменита американська актриса, фотомодель, володарка "Оскара", 10-я княгиня маленького, але могутнього Монако. 12 листопада їй виповнилося б 88. Пригадаємо основні моменти з життя цієї жінки і розповідає про те, як вона створила сама себе. За життя їй судилося стати іконою стилю для багатьох, такою вона залишається і сьогодні. Заміжжя з принцом Реньє III поклало на її плечі колосальну відповідальність: жінка не повинна була суперечити високому статусу, який передбачав вірність коханому чоловікові, трьом дітям і честі держави. Однак він ще й означав кінець кінокар'єри. Вона свідомо розуміла, що до зйомок у Голлівуді їй більше не повернутися, але підсвідомість говорило: "Від себе не втечеш". Мабуть, роки, коли Грейс шукала баланс між цими гранями, або ж схилялася до однієї з них, були найбільш переломним моментом у її житті.

Але вибір вона все ж зробила: надскладний, однак справедливий... І він теж став визначальним у її створенні самої себе і проявом сильного характеру. Безумовно, хочеться глибше зануритися в історію, яка дивує, хвилює і надихає.

У сім'ї, де народилася Грейс, релігією був спорт. Гени досягати висот повинні були передатися всім чотирьом дітям сім'ї Келлі. Адже їх тато свого часу завоював три золоті медалі в академічному веслуванні, а мама була першою жінкою, яка викладала фізкультуру в Пенсильванському університеті.

Однак маленька Грейс з самого дитинства не "вписувалася" в родинне коло: тренування, які влаштовували батьки дівчинки були не до душі, вона охоче читала книги і гралася з ляльками. Тому спортивні надії сімейство покладало на сестер Грейс – Пеггі і Лизанну. Таким чином майбутня княгиня з полегшенням видихнула і продовжувала насолоджуватися життям в розкішному котеджі на Генрі-Авеню у Філадельфії.

Ні, аристократичних коренів вона не мала. Достаток родини був заслугою її батька, якого природа наділила амбіціями. Паралельно спортивній кар'єрі Джон Брендан Келлі-старший заснував фірму, яка займалася будівництвом, і почав отримувати значні прибутки. Свій перший мільйон він заробив в 34 роки. Вже будучи принцесою Монако, на питання журналістів про стан свого батька, жінка лукаво відповіла: "Не знаю, чи є він мільйонером".

Фінансові ж експерти все ж зарахували Джона в число заможних американців, так як оцінили стан чоловіка в майже 20 мільйонів доларів. Поки економісти підраховували доходи сімейства Келлі, майбутня зірка Голлівуду не піддалася вмовлянням батьків вступити в Беннингтонский жіночий коледж. Там вона провалила іспит з математики і, радіючи цьому, відразу стала студенткою Американської академії драматичних мистецтв. В цьому їй допоміг дядько Джордж Келлі, який був відомим драматургом і отримав за свої роботи Пулітцерівську премію. Однак Грейс потрібно було попрацювати над голосом, бо говорила вона "в ніс". Дівчина прислухалася до поради і разом з викладачами ставила вимову. А ще насолоджувалася незалежним життям. Адже, виїхавши в Нью-Йорк, потенційна кінозірка нарешті вирвалася з-під опіки батьків, які виховали її в дусі пуританства.

Але перед цим дівчині доводилося підробляти манекенницею і фотомоделлю, щоб оплатити навчання (можна припустити, що батько, який не схвалив акторський вибір своєї дочки, навряд чи оплачував їй уроки в Академії).

Згодом блондинка з фарфоровою шкірою, високими вилицями, великими очима і відмінною фігурою привертала все більше фотографів. Тепер не вона просила їх зробити фотографії, а вони самі ставали в чергу, щоб створити для Грейс певний образ. І чимало таких, тоді ще студенткою, вдавалося чудово втілювати, так як в свій час Келлі стала обличчям глянців "Redbook" та "Cosmopolitan", рекламувала ювелірні прикраси, вечірні сукні, хутро і спортивний одяг. На зйомки вона їздила в Париж, Французьку Рів'єру, в Лондон і навіть на Бермудські острови. Їй пощастило бути у числі моделей, яким платили за зйомки. І частина заробленого вона посилала батькам у Філадельфії, щоб не бути для них тягарем.

Паралельно такого заробітку дівчина невтомно працювала над акторством і до кіноролям зуміла підготувати солідний плацдарм театральних і телевізійних навичок. Згодом Грейс помічають в Голлівуді. Режисер Стенлі Крамер як-то знайшов проби дівчата на головну роль у фільмі "Таксі", яку їй так і не дали, і відразу зрозумів, що Грейс впишеться в вестерн "Рівно опівдні". Там дівчина зіграла з відомим на той час актором Гарі Купером.

У 1953-му їй дістався образ Лінди в кінокартині "Могамбо", а через рік фільм "Дівчина з села" приніс молодій актрисі жаданий "Оскар". Все тому, що тодішніх критиків не залишили байдужими щирість і загадковість, які Грейс вдало поєднувала під час зйомок. Між тим режисери сьогоднішні присвоєння статуетки Келлі вважають абсурдом, мовляв, нагороду повинна була отримати Джуді Гарленд, яка зіграла в "Зірка народилася". Достеменно невідомо, хто з кинокомиссии твердо вирішив віддати Келлі "Оскар", забравши його нібито в іншої актриси. Проте пізніше сама Грейс зізнавалася, що після того, як отримала нагороду, не була щаслива. "Так ми й сиділи разом після ночі церемонії: тільки я і "Оскар", і нікого більше. Це було так жахливо, ще ніколи я не відчувала себе такою самотньою".

Від депресії, яка була пов'язана з самотністю, відсутністю міцного і надійного чоловічого плеча, актрису, можна сказати, врятував Альфред Хічкок. Режисер трилерів і майстер саспенсов був першим, хто помітив у Грейс дар відмінно вживатися в роль жінки-авантюристки. Згодом і сама вона зрозуміла, наскільки важливим для неї є співпраця саме з цим творцем фільмів, який шукав в ній натхнення. Не помилився Хічкок тоді, коли віддав Келлі ролі у фільмах "У випадку вбивства набирайте "М" і "Вікно у двір". Адже саме ці кінороботи досі вважають найкращими в кар'єрі режисера.

І дійсно, ангельський лик актриси приховував за собою її спрагу пригод, інтриг і пристрасної любові.

Звичайно, і перед цим прихильників у Грейс вистачало: від викладачів в кіноакадемії і модельєрів до колег по знімальному майданчику. В свій час її руки просив навіть шейх Ірану Пехлеві. Частина романів дійсно могли закінчитися шлюбом, якби не сімейство Келлі, яке, незважаючи на дорослий вік своєї дочки і пік кінокар'єри, все ж намагалася утримати її від, на їхню думку, помилок.

Та й сама доля немов нашіптувала цій прекрасній жінці: "Не поспішай, твоє щастя ще попереду". Ним став принц Монако Реньє III. День, коли вони зустрілися, для обох хоч і був доленосним, але почався погано: у князя дрібних проблем вистачало з самого ранку, з-за чого він був не в кращому настрої, а Грейс по дорозі на зустріч з ним потрапила в невелику аварію. Приводом для їх знайомства було фото, на якому Грейс Келлі, яка очолювала голлівудську делегацію на Каннському фестивалі, знизувала руку монакському правителю. Ідея такої концепції обкладинки належала фотографа видання "Парі Матч" П'єру Галанту. В захваті від неї ні Грейс, ні Реньє не були.

Проте згодом зрозуміли, що буквально осяяли день один одного. Між ними почався жвавий епістолярний роман, що тривав півроку. Серце голлівудської зірки не залишилося байдужим до листів принца, в яких було помітно, що він не тільки хоче завоювати прихильність Грейс своєю галантністю, а є справжнім інтелектуалом. А вже під час різдвяних свят в 1955 році Реньє особисто прилетів до батьків Келлі, щоб сказати: "Нарешті я знайшов свою принцесу!" Джек і Маргарита роздумували і над цим вибором дочки, проте все-таки дали згоду і благословили пару.

Пишне весілля Грейс і Реньє зіграли 18 квітня 1956 року в карликовій Монако. Церемонію у соборі святого Миколая транслювали мало не по всій Європі, за нею стежили 30 мільйонів глядачів, а біля церкви зібралися десятки журналістів і фотографів, щоб зробити фотографії, які потім прикрасили обкладинки глянцю.

Зрештою, увага була прикута більше до самої принцеси, яку в пишну сукню з мереживом одягла оскароносна дизайнер Хелен Роуз. А золотом шитий мундир князя, дизайн якого розробив він сам, розкритикували.

Цей весняний день преса назвала "весіллям століття", а от самої Грейс він здавався жахливим у її житті, незважаючи на те, що протягом вінчання було кілька моментів, які її розчулили. Молода дружина його величності настільки втомилася від публічних речей, що рік після весілля принципово не читала ніяких статей про себе і свого чоловіка.

Що в перекладі з французької означає "статус зобов'язує". І перше, з чим "завдяки" йому довелося попрощатися – кінокар'єра. Хоча її наставник Альфред Хічкок спокушав тепер вже княгиню новою роллю, вона відмовлялася, бо намагалася впоратися з найскладнішою.

Після весілля Реньє не тільки заборонив їй грати в кіно, але і наказав, щоб в Монако не показували стрічки з її участю. Тим часом поява голлівудської зірки позитивно вплинуло на фінансове становище князівства, так як в маленьку державу ринули сотні тисяч туристів з Європи, в тому числі багаті. Жителі Монако нову княгиню прийняли одразу. І не тільки тому, що вона вміла робити гладкими гострі кути на переговорах чоловіка з високопоставленими чиновниками Заходу і Сполучених Штатів, але й охоче йшла на контакт з громадськістю.

Подейкують, що потиснути йому руку під час свят, які влаштовували в країні, міг кожен. До речі, Келлі почала активно займатися благодійністю. Зокрема, під час першої зими, яку княгиня провела в Монако, вона організувала Різдвяну ялинку для всіх дітей князівства. Ще більше полюбили Грейс Келлі тоді, коли та народила спадкоємців трону: сина Альбера II і дочок Кароліну Маргариту Луїзу і Стефанію. До образу ідеальної дружини першої особи держави додавався і елегантний стиль: вона носила одяг пастельних тонів, їй йшли широкі капелюхи, намисто з перлів, довгі шалі, а образ підкреслювали модні в той час великі сонцезахисні окуляри. Тримати планку вдавалося, проте не без труднощів, які почалися в княжому шлюбі після десяти років спільного життя.

Згодом князь Реньє III ставав все замкнутішим, відмовлявся від участі у світських подіях, більшу частину дня проводив у своєму кабінеті, розділяючи самотність з домашніми улюбленцями. А Грейс у свої 40 почала впадати в депресію: її краса повільно згасала, в кіно вона остаточно не повернулася, дратувало надмірна увага з боку преси, чомусь збільшувалося число ворогів і зменшувалося спілкування з жителями Монако, а діти, які вже встигли підрости, кілька розчаровували. Старша дочка Кароліна мала за плечима скандальний шлюб, друга росла "пацанкою" і ганяла на мотоциклі, а син Альбер не цікавився нічим, окрім спорту (хоча зараз одружений на тенісистці) і дівчат. Келлі відчувала, що образ ідеальної сім'ї, який вона створювала роками, повільно розвалювався. Хоча сама княгиня трималася мужньо, своє розчарування на публіку не виносила. Ще кажуть, що після таких труднощів Келлі завела коханця в Парижі, паралельно брала участь у поетичних фестивалях, намагалася заснувати драматичний театр в Монако, чого, на жаль, не сталося...

Смерть княгині, яка застала її в 52 року у власному автомобілі, була тяжким ударом і для родини, і для країни, в якій Келлі обожнювали. У сонячний вересневий день 1980 року, прагнучи наодинці поговорити про подальшу професії своєї дочки Стефанії, княгиня сіла за кермо сама, хоча всю княжу життя віддавала перевагу водієві. То чи не вписавшись поворот з-за швидкості, то в результаті інсульт, разом зі своєю дитиною Грейс потрапила в аварію. Обох госпіталізували. Стефанія вижила, а княгиня впала в кому, на наступний день її відключили від апарату штучного дихання. Прощалися з Келлі знаменитості і монархи з Європи та Америки, ридали на вулицях люди, своїх сліз не приховував і Реньє III.

Коли після смерті княгині Монакської минуло 25 років, держава випустила в її честь монету. На реверсі двох євро вигравіювали Грейс Келлі: з її улюбленої зачіскою – зібраними волоссям, і сережки з перлами. З нагоди пам'ятної дати шестеро американських дизайнерів – Оскар де ла Рента, Кароліна Еррера, Ральф Лорен, Зак Позен, Ральф Руччи і Віра Вонг – створили сукні, для яких княгиня була джерелом натхнення. Унікальні сукні пішли з молотка, а виручені гроші передали Культурного фонду принцеси Грейс. У 2014 році Голлівуд представив картину "Принцеса Монако" французького режисера Олів'є Даана, головні ролі в яких зіграли Ніколь Кідман і Тім Рот. Фільм об'єднав п'ять країн: Бельгію, Італію, Францію, Монако і США. Зокрема, зйомки вели у французькому Ментоні, в "Казино" Монте-Карло в Монако та італійської Генуї. Проте королівська родина Грімальді про фільм висловилася категорично. Принц Альберт II обурився, що після показу його батька сприймуть як "несправедливого правителя, який контролює свою дружину". Тому на прем'єру члени знатної сім'ї так не з'явилися.

Точно не можемо бути впевненими в тому, що положення чи зобов'язало встати на бік держави, чи, все ж, поклик душі і усвідомлене розуміння того, що таким чином створюється благо як собі, так і суспільству. Але, напевно, в житті цієї жінки були моменти, коли на всі норми і межі їй хотілося плюнути і поїхати в Голівуд, аби бути актрисою і не відчувати гніту княжих обов'язків. Грейс справляла враження природженою аристократки, але титул і статус у суспільстві зробили свою справу: не дали їй щастя, не видали гарантію на це почуття, а голлівудська актриса і всіма обожнювана княгиня до цього не була готова.

(stills 46926)


banner14

Категория: Отношения